תכנון ואסטרטגיה

תכנון ואסטרטגיה שיווקית
אנחנו מדברים לא מעט על חשיבותו של אתר אינטרנט, על היתרונות הרבים של הרשתות החברתיות ועל תוכן איכותי, עיצוב מרשים ודפי נחיתה שיעשו את העבודה עבורנו. עם זאת חשוב לזכור שכל אלה הם חלקים מתוך פאזל גדול ומורכב הרבה יותר. כדי לבנות אתר אינטרנט מדויק, לערוך את הבלוג ולנהל את העמוד העסקי ברשתות החברתיות, אנחנו צריכים לתכנן באילו פלטפורמות להשתמש ואיך, וגם להמשיך לעקוב אחר הביצועים של כל אחד מהכלים השיווקיים הללו. תכנון ואסטרטגיה שיווקית הם הצעדים הראשונים והבסיסיים ביותר עליהם נשענת הפעילות השיווקית כולה.

מגדירים מטרות ותוכנית פעולה
כל בעל עסק, בכל תחום ובכל עולם תוכן, מגדיר לעצמו מטרות כלליות למדי בראשית הדרך, בעיקר מטרות כלכליות. אלא שהמטרה הכלכלית היא היעד הסופי וכדי להגיע אליו יש לתכנן את המסלול שלאורכו ייקבעו יעדים נוספים. יעדים אפשריים הם, למשל, הגדלת החשיפה או הרחבת סל המוצרים והשירותים המוצעים ללקוחות. תכנון ואסטרטגיה שיווקית לקליניקה שלך הם הצעדים שיאפשרו גם לך להגדיר יעדים קטנים וגדולים שמתוכם תיגזר הפעילות השיווקית כולה. לדוגמה, כדי להגדיל את החשיפה לקליניקה ולהגיע לקהל יעד רחב יותר נפעל לבניית אתר אינטרנט, קידום בגוגל SEO וכן קידום ממומן במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.

מעקב אחר הביצועים
תכנון ואסטרטגיה הם קריטיים בשלב הראשוני, אבל הם עוברים עדכונים ושינויים באופן קבוע ובהתאם לביצועי העסק. פעולות שונות עשויות לעבוד טוב יותר ואחרות פחות, בתנאי שנמשיך לעקוב אחר ביצועי הקמפיין השיווקי בפייסבוק ונשתמש באמצעי פיקוח ומדידה כמו גוגל אנליטיקס וכך נוכל להבין מה עובד ומה חובה  לשפר כדי להשיג תוצאות טובות הרבה יותר. 
ייתכן שביטויי חיפוש מסוימים משיגים ביצועים מרשימים יותר מאחרים, ייתכן שהפילוח שבוצע בקמפיין אחד עבד טוב יותר מהפילוח שבוצע בקמפיין אחר. מעקב שוטף אחר הפעילויות השיווקית וניתוח הממצאים הם שיאפשרו לנו לוודא שאנחנו פועלים לפי התכנית ולעבר היעדים, וגם לבצע עדכונים ותיקונים ככל שיידרש.

תכנון ואסטרטגיה בהתאם לאופי הקליניקה
לצורך תכנון ואסטרטגיה שיווקית נצטרך להבין לעומק את צרכי השיווק של הקליניקה ואת המטרות שלה. לפני הכל נגדיר במדויק את נקודת ההתחלה שלנו ואת המקום שבו אנחנו נמצאים לפני שביצענו פעילות שיווקית כזו או אחרת. בשלב הבא נגדיר את צרכי השיווק של הקליניקה, נלמד את הסביבה העסקית שלה, את קהל היעד וכן את החזון והמטרות שלה. כל אלה יאפשרו לנו לתכנן אסטרטגיה ברורה ותכנית עבודה מוגדרת. כמובן שבשלב הזה יוגדרו גם יעדים ומדדי ביצוע שאחריהם נוכל לפקח לכל אורך הדרך. היעדים הללו יהיו ברובם יעדים מדידים וכמותיים כדוגמת כמות הכניסות לאתר האינטרנט, מספר הפניות לקליניקה או היקף החשיפה של הקמפיין הממומן. רק עם תכנון ואסטרטגיה ניתן לפעול באופן מחושב וזהיר לכל אורך הדרך, עד להשגת המטרות העסקיות והמקצועיות שלכם.
 

אז מתי נפגשים?

© כל הזכויות שמורות ל Goldigital