ניהול תקציב שיווק  

מעקב אחר תקציב פרסום

ניהול תקציב הוא נושא מרכזי ומשמעותי מאוד מבחינת כל עסק שרוצה להתנהל בצורה מחושבת ונכונה. בהיעדר תקציב מוגדר ופיקוח אחר ההוצאות אנחנו יוצאים מאיזון בקלות, מה שעשוי לפגוע בהתנהלות העסק בכלל.
אנחנו מתמקדים באחד מסעיפי התקציב החשובים ביותר - תקציב הפרסום.
זה הסעיף שאמור להצדיק את עצמו יותר מכל משום שהוצאות הפרסום אמורות לייצר הכנסות גדולות יותר ולאפשר לעסק להגיע לרווחים הרצויים. אם כן, הגדרת התקציב היא קריטית בעוד מעקב אחר תקציב פרסום הוא צעד קריטי לא פחות. בשביל זה אנחנו כאן.

 

כך נקבע תקציב הפרסום של העסק

תקציב פרסום משתנה, באופן טבעי, בין עסקים שונים מעולמות תוכן שונים. אחד המרכיבים המרכזיים המשפיעים על גודל התקציב הוא, לדוגמה, קהל היעד. עסקים שפונים לעסקים (B2B) יקבעו את תקציב הפרסום והשיווק בהתאם לאמצעי הפרסום העומדים לרשותם, והם לרוב יקרים למדי. לעומת זאת, קהל היעד של המרפאה הוא הצרכן הפרטי, והפלטפורמות העומדות לרשותה שונות לחלוטין. תקציב פרסום לקליניקה יתייחס למרכיבים כמו בניית אתרים ודפי נחיתה, פרסום ברשתות החברתיות וקידום סרטונים באמצעות ערוץ היוטיוב. כמובן שגודל התקציב תלוי בפרמטרים נוספים כמו צפי ההכנסות והיעדים שהוגדרו.

 

מעקב אחר התקציב

לאחר שנקבע תקציב פרסום למרפאה ניתן לחלק את התקציב לחלקים קטנים יותר. כעת נגדיר את התקציב הדרוש לפרסום בערוצי הדיגיטל, את עלות בניית האתר ואת התקציב החודשי שיוקצה לכל פעילות שיווקית בכל מדיה באשר היא. כמובן שנדרש גם פיקוח שוטף אחר התקציב כדי לוודא שהפעילויות השונות אינן חורגות ממנו. מעקב אחר התקציב הוא חלק בלתי נפרד מהתכנון והאסטרטגיה, וכפי שאנחנו בוחנים את ביצועי הקמפיינים והפעילויות השונות כך אנחנו חייבים להישאר תמיד עם היד על הדופק גם בכל הקשור לניהול התקציב. דרך אגב, בהחלט ייתכן שיעלה הצורך להגדיל את התקציב ולהשקיע גם בערוצים נוספים. במילים אחרות, ניהול התקציב דורש מאיתנו גם גמישות רבה ויכולת לבצע התאמות ושינויים בהתאם לצורך ולטובת המטרות המרכזיות של העסק.

 

הכנת התקציב והתכנית השיווקית

דיברנו לא מעט על חשיבות התכנון, בניית האסטרטגיה וקביעת היעדים של העסק. רק עם תכנון ואסטרטגיה ניתן לבנות תכנית פעולה מוגדרת שתכלול את כל הצעדים הדרושים למרפאה כדי להגדיל את החשיפה ולהוביל לגידול בהכנסות וברווחים. עוגת התקציב מתוכננת למעשה כבר בשלב הזה, והיא משתלבת באופן הדוק עם הגדרת התכנית השיווקית. כדי לתכנן את הערוצים השונים שבהם נפעל אנחנו חייבים להבין מה המשמעות הכלכלית של כל צעד מהסוג הזה, כמה זה יעלה לעסק וכמובן - כמה זה יכניס לעסק. שקלול מדויק של כל המרכיבים האלה הוא שיאפשר לנו להשיג את היעדים ולעמוד בתקציב ריאלי שיאפשר למרפאה להמשיך להתנהל באין מפריע.

אז מתי נפגשים?

© כל הזכויות שמורות ל Goldigital